Monday, August 27, 2007

My Arrival


Gelukkig ben ik al enigzins ervaren in de website. De computer is namelijk ingesteld in het chinees, wat dus een volledig chinese pagina betekend, dus het is een beetje gokken of ik de goede buttons benader en dit bericht op de site kan posten.

Vannochtend na wat 'gewave' op schiphol en een vlucht van ruim 10.000km ben ik aangekomen in Hong Kong (7.10am Hong Kongse tijd = 1.10am Nederlandse tijd). Bij mijn aankomst werden Roland en ik verwelkomd (Roland en Koen beide studeren ook in Hong Kong - en Roland zit ook in dezelfde Hall) door onze buddy, Giselle. Zij heeft ons echt vandaag alle ins en outs laten zien op die Universiteit. Of alle ins en outs ook nu in mijn hoofd zitten is maar de vraag, want na een lange dag van 30 uur is mijn opslagsysteem niet up to date.

We werden in Hong Kong meteen omarmd door de benauwde lucht. Nederlanders durven niet langer meer te zeggen dat het echt benauwd is in dat kikkerlandje als ze in Hong Kong geweest zijn. Dus mijn ode aan de air-conditioning.

Tijdens onze registratie op de HKU (University of Hong Kong) zijn we verschillende exchange-students tegen het lijf gelopen uit Noorwegen, Duitsland, Oostenrijk en zelfs uit Nederland. Maar buiten europa zijn de exchange-students nog niet echt te bekennen. Je herkent een exchange-student al vrij snel; niet alleen omdat ze er anders uitzien (ja, die kon je wel raden) maar ook omdat ze veel opener zijn (ook geraden?). Chinese students zijn erg verlegen en erg op zichzelf.

Waarschijnlijk deel ik mijn kamer met een local (Chinese) student. Inmiddels heb al met haar materiele waarde kennis mogen maken, maar ik heb haar zelf nog niet gezien - hopelijk vanavond. En over uitzicht op mijn kamer in Starr Hall hoef ik niet te klagen, ik kijk namelijk uit op het andere deel van Hong Kong van 19 verdiepingen hoog.
Het volgende adres op de 19e verdieping is voor mij bestemd - raad het of niet maar ik heb zelf mijn kamer moeten kiezen door middel van een lootje te trekken en nope, ze hebben geen postcode daar:
Room 1903B
Starr Hall
Jockey Club Student Village I
91B Pokfulam road
Hong Kong

Inmiddels heb ik ook een Chinese SIM-kaart die ik de komende 5 maanden ga gebruiken - ik zal wel af en toe nog kijken op mijn Nederlandse SIM maar dat zal vrij sporadig zijn; dus bij deze mijn chinese nummer (incl. landnummer): 85295100657

Hong Kong is echt BIZAR. De ene straat staat een enorm hooggebouw uit de grond gestampt die goed kan concurreren met het World Trade Center en daarachter staan dan zo 3 armoedige flats. En ook de ene mooie winkel is naast de kleine garage van een oude man, die bijvoorbeeld computerschermen van minstens 5 jaar oud verkoopt en zo ook zo zijn zak moet vullen, gevestigd.

Helaas moet ik jullie nog even laten wachten op de foto's. Zodra ik internet op mijn kamer heb zal ik jullie nieuwsgierigheid belonen.

Een hele dikke knuffel uit Hong Kong

1 comment:

Anonymous said...

Excuse me? Nóg geen fotos? ;) Ik ben benieuwd :D

Kus uit Amsterdam!