Wednesday, June 9, 2010

Buenos días, Buenos Aires

Na ruim vierentwintig uur onderweg te zijn geweest, was mijn aankomst in Buenos Aires gisteren dan toch echt een feit. Na mijn stempel te hebben bemachtigd, mijn bagage te hebben gezocht en het locale geld uit de muur te hebben getrokken was het tijd om vanuit het vliegveld het centrum in te gaan. Twee opties had ik van het hostel meegekregen: (1) de taxi of (2) de shuttle bus en vervolgens de locale bus. Als ik mocht kiezien, precies, dan kies ik de meest ´uitdagende´ dus de tweede. Om alvast in de lokale sfeer te komen. Hoewel het wel de goedkoopste optie was weet ik zeker dat het niet de meest gemakkelijke was. De shuttle bus was een inkoppertje, binnen no time werd ik ergens langs de weg afgezet. Op zoek naar bus 93.

Ondanks ik aardig wat podcasts af geluisterd heb, de nodige spaanse grammatica heb doorgenomen en niet te vergeten klokkijken (zeer nuttig, ahum) heb geleerd op internet is mijn vocabulaire in het spaans nogal schaars. Sterker nog, ik moet het meer van de aanwijzingen per gebaar hebben en de zoektocht naar jonge mensen die Engels spreken. Maar dat wordt anders... Het doel om Spaans te kunnen als ik terug ben staat ergens tussen alle to-do (a.k.a. must-see)´s in mijn lijstje.


Waar was ik? Op zoek... Et voila, gevonden. Bus 93 stopt voor mij. Vanuit de bushalte was het nog een kleine zoektocht naar het hostel. Inmiddels was Elise daar ook aangekomen vanuit Australië. Meteen die middag zijn we richting het centrum gegaan. Hier kan ik me nog zeker wel een paar dagen vermaken :), wat een gave stad.

Afgelopen avond hebben we een drankje en een hapje gegeten met Guillermo. Mede dankzij mijn Rough Guide kwam ik Guillermo vorige maand in Amsterdam tegen en hoe toevallig als ik net die volgende maand richting zijn stad vlieg. Na de nodige local tips en local eten zijn Elise en ik weer richting het hostel gegaan om onze jetlag (voor zover ik er last van heb...) eruit te slapen.

Nog zeker twee dagen Buenos Aires staat er op de planning, omdat ik hier graag mijn verjaardag wil vieren. Vanaf de 11e is het plan om richting de Iguazu te gaan...

Niet te vergeten; Superbedankt voor alle leuke smsjes en berichtjes :)!

xx

3 comments:

Anonymous said...

He Marion,
Gefeliciteerd met je verjaardag!!! 24 alweer, wat een mooie leeftijd. Leuk dat er nu al een verhaal op de site staat. Ik wens je een hele fijne dag vandaag! Maak er een mooie bijzondere verjaardag van:) xx Fieke

Evelien said...

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Anonymous said...

heej marion

hoe is het? ik hoop dat je je wel een beetje gaat vermaken in buenos aires!! heel veel plezier nog op je verjaardag. ik heb jou nr nog niet dus kon je niet smsen. hoop dat ik je nr snel heb en heel veel plezier!! xxx dennis en marlou